mandag den 16. december 2013

Biotop 3 opgave - vinteraktiviteter på biotopen



Naturen er våd og kold i december, og ned de milde grader, er den sne vi alle venter på, erstattet af regn. Jeg kørte ud til biotopen forleden, og var nysgerrig efter at se, hvad stormen Bodil havde forårsaget af skader derude. Som ventet var mange træer væltet, og gerne og kogler lå over alt i skovbunden.
Et træ er væltet, og roden kommet til syne.
Grene ligger som et tæppe henover skovbunden.
Heste har reddet på skovstien, tydelige spor ses i den fugtige jordbund.
Her har jeg fundet mig en gren, som jeg gerne vil have et stykke med hjem af. Har nemlig fået den idé at lave julenisser!
Den lader sig ikke sådan knække.
Så må spejderdolken frem!
Jeg får grenstykket med mig, og på vej tilbage til bilen, ser jeg denne sto, som normalt er en løbesti. Idag er det eneste en sump!
De små kviste saves af siderne på grenen 
Jeg har noget akrylmaling, som vidst er blevet lidt klumpet med alderen. Men med lidt god vilje, får jeg malibg på penslen, og maler et stykke af træet - hvor barken er skrællet af. Det kommer nærmest til at ligne et ansigt med et langt skæg. I mit hovede ja, nu skal jeg først lige have malet øjne, næse, mund mm....
Sønnike snitter lidt bark væk fra sit træstykke...
Han prøver at sno en nissehue af rødt filt.

Jeg har klippet et stykke filt til mit træstykke, og bruger skolelim (har ingen textil lim) til at sætte nissehuen fast.
Lim på filt og fingre! ;)
Sådan! På plads.
En lille vat-kugle på toppen af huen. 
Jeg brugte vandskyende vat, men almindelig vat er ligeså godt.
Sønnike giver sit træstykke nissehue på:-)
To halvfærdige nisser står på tørrebænken.
Benjamin har tegnet ansigt på sin nisse

Og mor har fået tegnet ansigt på sin!
Glædelig Jul 🎅



Ingen kommentarer:

Send en kommentar